štvrtok 9. februára 2012

Éčka - alebo ako sa nám skrížila cesta životom...

...keď som ochorela a mala som upraviť stravu začala som čítať etikety a množstvo éčok vo výrobkoch ma zaskočil. Začala som pátrať čo tie éčka vlastne sú a prečo sa majú nachádzať v potravinách. Niektorý ľudia hovoria že keď sú voľne dostupné a schválené kadejakými organizáciami určite zdraviu neškodia - ja sa ale pýtam - sú chemicky vytvorené látky naozaj v poriadku pre náš organizmus? 
Ja osobne si radšej dám potraviny, ktoré sú čo najmenej upravované aj keby to znamenalo že nakupujem každý druhý deň (lebo spotreba výrobku nie je dlhšia ako 3 dni). 

Naozaj sme si zvykli žiť v naivite že jogurt so živými mliečnymi kultúrami prežije v ľadničke 20 dní, že saláma krájaná neoschne a neozelenie len vďaka novým bezpečným technológiám, že mrazené žemle narýchlo upečené priamo v reťazcoch  nesedia v skladoch roky?

Čím viac som si začala éčka pozerať tým viac na mňa vyskakovali varovania o aditívach ktoré spôsobujú hyperaktivitu, alergie, poruchy trávenia, a mnoho ďalších nie príliš atraktívnych negatívnych vplyvoch na naše zdravie.

Omnoho viac sa tiež píše o tom ako si výrobcovia dovoľujú na nás šetriť a nahradzujú prírodné látky umelými pre zníženie nákladov, i keď cena produktov je v konečnom dôsledku porovnateľná s inými vyspelými krajinami, ktoré by si toto asi len tak nenechali.

A tak pozerám, googlujem a hľadám čisté potraviny.

Ak by ste aj Vy niečo našli - píšte, podeľte sa nech sme všetci zdravší!





1 komentár:

  1. Fuj, to sú fakt super veci, ktoré sa občas v potravinách vyskytujú. To sa potom jeden nečuduje, že si každý rok raz alebo dvakrát ročne musí dať človek detox. Jednoducho ako toto je hnus. Ako môže byť napríklad benzén vo vode? Veď je to šialenosť. Ako za mňa je najlepšia forma detoxu napríklad kúpacia kaďa s pieckou ak tomu sauna. Ale každému, čo ho baví.

    OdpovedaťOdstrániť

“Take care of your body. It’s the only place you have to live.” Jim Rohn


Vítam Vás na mojom blogu good-long-life.

Tento blog vznikol na základe mojej neustálej chuti dozvedať sa nové veci hlavne v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu a keďže som nenašla platformu kde by boli takéto informácie pekne archivované rozhodla som sa že nebudem len hľadať ale sa aj s informáciami ktoré som našla deliť.

Preto ak Vás niečo zaujme dajte vedieť, ak by sme mali nájsť informácie o téme ktorá Vás zaujíma a ešte sme sa jej nevenovali ozvite sa a spoločne si môžeme urobiť malú databázu lepšieho života:)

Ďakujem vopred všetkým za každý koment, prečítanie článku alebo inej interakcie!

Nech je náš život krajší a hlavne zdravší :)