streda 21. novembra 2012

Tyčinky - niečo pod zub

Mám chuť na niečo malé slané pod zub...hmm čo to bude?
Odkedy som AWARE čo všetko mi v obchodoch ponúkajú na jedenie a aký humus niektoré výrobky obsahujú pozerám si zloženie všetkého a aj pri  víkendových prehreškoch sa snažím vyberať si najmenšie zlo. Preto som napríklad vymenila tradičné Dručka za Slovakia tyčinky. I keď aj na tie si treba dávať pozor, keďže tieto obsahujú dosť cukru. 
A tu je malý rozbor týchto snackov...

Slané tyčinky DRU 
DRU tyčinky
 









 


Zloženie: 
  • Pšeničná múka
  • Rastlinný olej
  • Jedlá soľ
  • Droždie
  • Jačmenná sladová múka - Koncentrát (zahustený rastlinný extrakt) vyrábaný z jačmenného sladu. Používa sa na zníženie nákladov, alebo mimo sezóny pri nedostatku iných surovín. Používa sa na výrobu pečiva, pekárenských produktov, oblátok, cukroviniek, liekov...
  • Sušené mlieko plnotučné
  • E524 Hydroxid sodný - Je umelo vyrobená látka, ktorá sa využíva k úprave pH, obarovaniu kurčiat, pri výrobe čokolády, zľahčuje tiež šúpanie zeleniny. Nájsť ho môžete v olivách, margarínoch, zmrzline, slanom pečive, sladených nápojoch.
    Pri slanom pečive slúži roztok na potieranie za účelom osolenia a zachovania tvrdosti. Pri olivách(hlavne čiernych) odstraňuje horkú chuť, uľahčuje šúpanie zeleniny, zabraňuje tiež aby šťava vytekala z mäsa.
    Nežiaduce účinky nie sú známe, v Austrálii je však používanie hydroxidu sodného zakázané, v Českej republike sa nesmie používať ako prísada do detskej výživy.

Slovakia tyčinky cibuľové
Slovakia tyčinky 









 


Zloženie: 
  • Pšeničná múka
  • Rastlinný olej
  • Cukor
  • Cibuľový prášok
  • Glukózový sirup- F 62 sa vyrába z kukurice, je zmesou dextrózy, maltrózy a vyšších sacharidov vysokej nutričnej hodnoty. Využíva sa ako čiastočná, alebo úplná zámena za sacharózu(repkový, trstinový cukor, muskovado(surový nerafinovaný trstinový cukor)).
  • Jedlá soľ
  • Maslový prášok
  • Špaldové vlákno - Pod týmto pojmom som nič nenašla – takže predpokladám že sa jedná o klasickú špaldu – ktorá ma jemnú štruktúru vlákien.  
  • Syrovátka - Je tekutina žltozelenej farby, ktorá vzniká po zrazení mlieka, kedy  sa vytvorí kasein (tvaroh) a tekutá časť – mliečne sérum (syrovátka). Vzniká ako vedľajší produkt pri výrobe syrov a tvarohu. Obsahuje vitamíny B1, B2, B6, B12, vitamíny C a E, minerálne látky ako horčík, fosfor, vápnik, draslík, sodík a zinok. Syrovátka ma pozitívny vplyv na organizmus vnútorne aj navonok. Vnútorne pomáha očisťovať organizmus o toxické látky, podporuje činnosť ľadvín, upravuje metabolizmus, zlepšuje látkovú výmenu, napomáha pri znižovaní cholesterolu, zabraňuje zápalom žalúdka a čriev. Na vonkajšie použitie syrovátka pôsobí protizápalovo pri akné, dermatózach, prekrvuje a vyhladzuje pokožku.
  • Sladová múčka - Je koncentrát (zahustený rastlinný extrakt) vyrábaný z jačmenného sladu. Používa sa na zníženie nákladov, alebo mimo sezóny pri nedostatku iných surovín. Používa sa na výrobu pečiva, pekárenských produktov, oblátok, cukroviniek, liekov...
  • Extrakt z droždia
  • Paprikový prášok
  • Korenie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

“Take care of your body. It’s the only place you have to live.” Jim Rohn


Vítam Vás na mojom blogu good-long-life.

Tento blog vznikol na základe mojej neustálej chuti dozvedať sa nové veci hlavne v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu a keďže som nenašla platformu kde by boli takéto informácie pekne archivované rozhodla som sa že nebudem len hľadať ale sa aj s informáciami ktoré som našla deliť.

Preto ak Vás niečo zaujme dajte vedieť, ak by sme mali nájsť informácie o téme ktorá Vás zaujíma a ešte sme sa jej nevenovali ozvite sa a spoločne si môžeme urobiť malú databázu lepšieho života:)

Ďakujem vopred všetkým za každý koment, prečítanie článku alebo inej interakcie!

Nech je náš život krajší a hlavne zdravší :)