štvrtok 5. decembra 2013

Domáca vegeta

Jeseň je obdobím kedy si začnem uvedomovať že sezóna gurmánskych hodov - lokálnych potravín, ktoré som nakupovala od jari na trhovisku končia a ja ostanem v zime odkázaná na supermarkety. Vtedy nastane panika a hľadanie možností ako si aspoň kúsok lokálnej potravy zachovať aj na zimu. 

Sušenie je super vec, koreňovej zeleniny je na jeseň habadej a keďže bujóny obchodné nie sú žiadna sláva tak si vyrábam túto moju home-made alternatívu. 
Výroba je jednoduchá - zeleninu, ktorá je dostupná: mrkva, kaleráb, pór, zeler, petržlen, petržlenový vňať, zemiaky... nakrájam na tenké kolieska, usuším v sušičke a nakoniec zmixujem s morskou soľou. Robím si dve verzie - jednu na prášok, ktorú používam ako bujón a jednu na stredne hrubo, ktorá končí v polievke ako zeleninka. 

Ak si toho narobíte veľa odporúčam si časť zabaliť do vákuových sáčkov z ktorých vysajete vzduch, aby vegeta dlhšie vydržala. 
               

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

“Take care of your body. It’s the only place you have to live.” Jim Rohn


Vítam Vás na mojom blogu good-long-life.

Tento blog vznikol na základe mojej neustálej chuti dozvedať sa nové veci hlavne v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu a keďže som nenašla platformu kde by boli takéto informácie pekne archivované rozhodla som sa že nebudem len hľadať ale sa aj s informáciami ktoré som našla deliť.

Preto ak Vás niečo zaujme dajte vedieť, ak by sme mali nájsť informácie o téme ktorá Vás zaujíma a ešte sme sa jej nevenovali ozvite sa a spoločne si môžeme urobiť malú databázu lepšieho života:)

Ďakujem vopred všetkým za každý koment, prečítanie článku alebo inej interakcie!

Nech je náš život krajší a hlavne zdravší :)